Οι αρχαίες εβραϊκές εσωτεριστικές πηγές μπορεί να είχαν προβλέψει ότι τα πρόσφατα ανακοινωθέντα σχέδια για την ανασκαφή της λίμνης του Σιλωάμ στην Ιερουσαλήμ θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην τελική λύτρωση....
Βασιλέων Β΄, θα ανασκαφεί πλήρως και θα ανοίξει για το κοινό. Το έργο θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το Ίδρυμα Πόλη του Δαβίδ και την Αρχή Φύσης και Πάρκων του Ισραήλ. Το σχέδιο προβλέπει την ανασκαφή και τη διεύρυνση του χώρου, αποκαθιστώντας τον στο αρχικό βιβλικό του μέγεθος.
Η λίμνη Σιλωάμ (Σιλοάχ), που τροφοδοτείται από την πηγή Γκιχόν, χτίστηκε για πρώτη φορά υπό τον βασιλιά Εζεκία, πριν από περίπου 2.700 χρόνια.
“Τα υπόλοιπα γεγονότα της βασιλείας του Εζεκία και όλα τα κατορθώματά του, καθώς και το πώς έφτιαξε τη λίμνη και τον αγωγό και έφερε το νερό στην πόλη, καταγράφονται στα χρονικά των βασιλιάδων της Ιεχωβά”, Βασιλέων ΙΙ, 20:20.
Κατά τη διάρκεια της περιόδου του Δεύτερου Ναού, εκατομμύρια προσκυνητές που έρχονταν από έξω από την Ιερουσαλήμ πιθανόν χρησιμοποιούσαν την πισίνα ως τελετουργικό λουτρό (mikveh) πριν ανέβουν στο Όρος του Ναού, μέσω αυτού που οι αρχαιολόγοι έχουν ονομάσει “Οδός Προσκυνήματος”, τον κεντρικό δρόμο της πόλης που οδηγούσε απευθείας στο ιερό.
Η λίμνη αναφέρεται επίσης στο Ευαγγέλιο του Ιωάννη ως ο τόπος όπου ο Ιησούς θεραπεύει έναν τυφλό.
Μέχρι εκείνη τη στιγμή, η πισίνα -που ήταν η κύρια πηγή νερού της πόλης- είχε ανακαινιστεί και επεκταθεί ώστε να φτάσει στο μεγαλύτερο μέγεθός της, περίπου 5 δουνάμ (1¼ στρέμματα).
Βρίσκεται έξω από τα τείχη της Παλιάς Πόλης, η πισίνα χάθηκε και ανακαλύφθηκε ξανά κατά τη διάρκεια ανασκαφών για την κατασκευή ενός αποχετευτικού αγωγού το φθινόπωρο του 2004. Περαιτέρω ανασκαφές αποκάλυψαν πέτρινα σκαλοπάτια που χρονολογούνται από τον Δεύτερο Ναό. Οι ανασκαφές αποκάλυψαν επίσης ότι η πισίνα είχε πλάτος 225 πόδια και ότι υπήρχαν σκαλοπάτια σε τουλάχιστον τρεις πλευρές της πισίνας. Ένα τμήμα αυτής της πισίνας παραμένει ανεξερεύνητο.
Στο βιβλίο του, “Ο Μοσχίαχ έρχεται- Είστε έτοιμοι;”, ο ραβίνος Alon Anava συζήτησε διάφορες εσωτερικές πηγές που σχετίζονται με τη λίμνη Shiloach.
Η πρώτη πηγή που φέρνει ο ραβίνος Anava είναι ο ραβίνος Yosef Chaim (1832-1909), ένας Σεφαραδίτης καββαλιστής από τη Βαγδάτη του Ιράκ, γνωστός ως Ben Ish Chai. Στο βιβλίο του, Ben Yehoyada, ο Ben Ish Chai παραθέτει τον Ραββίνο Isaac ben Solomon Luria Ashkenazi (1534 – 25 Ιουλίου 1572), γνωστό ως Arizal, ο οποίος αναφέρει ότι ο μαθητής του, ο Ραββίνος Chaim Vital, είχε ένα όνειρο στο οποίο του είπαν ότι ο βασιλιάς Εζεκίας είχε μπλοκάρει τον Γκιχόν, αλλά το άνοιγμα της πηγής θα έφερνε τον Μεσσία.
Ο ραβίνος Anava συνέχισε αναφέροντας τον ραβίνο Menachem Mendel του Lubavitch (1789-1866), γνωστό ως Tzemach Tzedek, ο οποίος ήταν ο τρίτος ηγέτης του κλάδου Chabad του Hassidut. Στο βιβλίο του, Sefer Halikkutim, ο Tzemach Tzedek έγραψε ότι ο Αδάμ έκανε teshuva (μετάνοια) ενώ βυθιζόταν μέχρι το λαιμό στα νερά του Gihon. Ο Tzemach Tzedek εξήγησε ότι ο Γκιχόν ήταν ένας από τους τέσσερις ποταμούς που έβγαιναν από την Εδέμ (Γέν. 2:13). Σχολίασε ότι ένα άλλο όνομα για το φίδι (nachash) είναι το gahon που κυριολεκτικά σημαίνει “στομάχι”. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ένα φίδι σέρνεται στην κοιλιά του. Όμως η λέξη gihon έχει ένα επιπλέον γράμμα yud που είναι το πρώτο γράμμα του ονόματος του Θεού. Το φίδι αντλεί αγιότητα από τα νερά του Γκιχόν. Το φίδι που βγαίνει από την αγιότητα (δηλ. τον ποταμό Γκιχόν) αντιπροσωπεύει το tikkun (διόρθωση) της αμαρτίας του Αδάμ και του Έβαν που προκάλεσε την εκδίωξη του ανθρώπου από την Εδέμ. Για το λόγο αυτό, η γεματρία (αριθμητική αξία) του nachash (φίδι) είναι 358, ίση με τη γεματρία του Moshiach (Μεσσία).
Η ρίζα του Μόσχιαχ προέρχεται από το φίδι του ιερού βασιλείου”, εξήγησε ο ραβίνος Ανάβα. “Είναι το ίδιο επίπεδο με το χάλκινο φίδι”, έγραψε, αναφερόμενος στο τοτέμ που ονομάζεται Νεχουστάν και χρησιμοποιήθηκε για να θεραπεύσει τους Εβραίους στην έρημο (Αριθμοί 21:8). “Αυτό ήταν μια ιερή οντότητα που είχε τη δύναμη να θεραπεύει και να θεραπεύει τους ανθρώπους”.
“Ως εκ τούτου, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι ο Μεσσίας έρχεται από την πηγή του Γκιχόν”, έγραψε ο ραβίνος Anava. “Αν διευρυνθεί, τότε αυτό δρομολογεί τη λύτρωση”.
Ο ραβίνος Anava σημείωσε στη συνέχεια ότι ο βασιλιάς Σολομώντας χρίστηκε από τα νερά του Γκιχόν, υπονοώντας ότι η αποκάλυψη του Γκιχόν θα ήταν απαραίτητη για να χριστεί ο Μεσσίας βασιλιάς από τη δυναστεία του Δαβίδ.
Ο τρίτος Ναός θα κατασκευαστεί το 2023.
Σύμφωνα με το israel365news.com , επικαλούμενο την Αρχή Αρχαιοτήτων του Ισραήλ, προετοιμάζονται ανασκαφές στον χώρο της προτεινόμενης πισίνας του Σιλωάμ στην Ιερουσαλήμ, κατά τη διάρκεια των οποίων ο ιστορικός χώρος, που αναφέρεται για πρώτη φορά στο βιβλικό βιβλίο των Βασιλέων Β’, θα ανασκαφεί πλήρως και θα ανοίξει το κοινό. Ενδεχομένως ήδη από το 2023. Και, αφού αυτό το γεγονός είναι περισσότερο εσχατολογικό παρά αρχαιολογικό, ας ξεκινήσουμε με τη σειρά.
Αυτός είναι ένας χάρτης της αρχαίας Ιερουσαλήμ, στον οποίο υπάρχουν τρία μέρη που αναφέρονται παρακάτω: ο Ναός, η πηγή της Gihon και η λίμνη του Σιλωάμ, που θα ανασκαφεί (για κάποιο λόγο υπογράφεται με τη λέξη Shiloa):
Το Gihon είναι ένα δυνατό ρέμα που χτυπά από το έδαφος, κοντά στο οποίο προφανώς χτίστηκε η πόλη. Πριν από 2700 χρόνια, ξεχύθηκε πέρα από τα τείχη του φρουρίου, αλλά πριν από την εισβολή των Ασσυρίων, ο βιβλικός βασιλιάς Εζεκίας διέταξε να κατασκευαστεί μια σήραγγα εκτροπής από την πηγή στην πόλη. Η Βίβλος λέει σχετικά:
1. Μετά από τέτοιες πράξεις και πιστότητα, ήρθε ο Σενναχερίμ, ο βασιλιάς της Ασσυρίας, και μπήκε στον Ιούδα, και πολιόρκησε τις οχυρωμένες πόλεις, και σκέφτηκε να τις καταργήσει για λογαριασμό του. 2 Όταν ο Εζεκίας είδε ότι ο Σενναχειρείμ είχε έρθει με σκοπό να πολεμήσει την Ιερουσαλήμ, 3 αποφάσισε με τους πρίγκιπες του και με τους στρατιώτες του να γεμίσουν τις πηγές νερού που ήταν έξω από την πόλη, και τον βοήθησαν. 4 Και μαζεύτηκε πλήθος λαού και κάλυψε όλες τις πηγές και το ρυάκι που κυλούσε στη χώρα, λέγοντας: Οι βασιλιάδες της Ασσυρίας, όταν έρθουν εδώ, ας μη βρουν πολύ νερό.
Μια σήραγγα μήκους μισού χιλιομέτρου κόπηκε στον βράχο κάτω από την πόλη, μετά την οποία το νερό άρχισε να γεμίζει την ίδια την πισίνα του Σιλωάμ:
Η ίδια η πισίνα έμοιαζε με αυτό:
Μέχρι σήμερα, μόνο ένα μικρό λουτρό βυθισμένο στο φαράγγι των τοίχων έχει απομείνει από την πισίνα:
Και τώρα θα ξεθαφτεί και θα αποκατασταθεί στην αρχική του μορφή, κάτι που αναμφίβολα θα προκαλέσει διαμαρτυρίες από τις πρωτόγονες φυλές που κατοικούν στη Γάζα και τους ιεραποστόλους από τον ΟΗΕ. Αλλά, πιστεύουμε, το Ισραήλ θα αντιμετωπίσει με κάποιο τρόπο τις διαδηλώσεις, το κύριο πράγμα εδώ είναι κάτι άλλο.
Πρώτον, σύμφωνα με το 1ο Βιβλίο των Βασιλέων, ο Σολομών, ο γιος του Δαβίδ, χρίστηκε στο βασίλειο της Γιών στην πηγή, έτσι και ο Μασιάχ πιθανότατα θα χριστεί στο βασίλειο εκεί.
Δεύτερον, η πισίνα του Σιλωάμ χρησιμοποιήθηκε ως παροχή γλυκού νερού μόνο κατά τη διάρκεια της πολιορκίας της πόλης, τον υπόλοιπο χρόνο υπήρχε τελετουργικό λουτρό πριν από την επίσκεψη στο Ναό. Επομένως, δεδομένου ότι οι Ισραηλινοί αποκαθιστούν την πισίνα αυτή τη στιγμή (τεχνικά, αυτό θα μπορούσε να είχε γίνει πριν από πολλά χρόνια), σημαίνει ότι ο Ναός θα είναι σύντομα, ίσως και την ίδια στιγμή.
Προβλέπουμε, φυσικά, τις διαμαρτυρίες του λιβανέζικου και του παλαιστινιακού κοινού, που τρέχουν στην πόλη με τις μούμιες του Νασράλ και του Αραφάτ, αλλά τι μπορείτε να κάνετε, οι Τελευταίοι Καιροί, οπότε παρακολουθούμε την εξέλιξη των γεγονότων.
ΑΠΟΔΟΣΗ : Corfiatiko.blogspot.com
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου