Σάββατο 16 Μαΐου 2020

Η Θεία Κοινωνία δεν μολύνει ακόμη και όταν αναμιχθεί με δηλητήριο!


 -Η συγκλονιστική ιστορία από τον βίο του αγίου Λαζάρου του Γαλησιώτη...

Στο εωθινό Ευαγγέλιο της σημερινής Κυριακής αναφέρεται ότι «Ο Κύριος εγνώσθη τοις μαθηταίς (που πορεύονταν στους Εμμαούς) εν τη κλάσει του άρτου».

Η διατύπωση αυτή έχει και έναν συμβολικό χαρακτήρα.
Ο Κύριος γνωρίζεται, μας αποκαλύπτεται, μέσα από το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.
Χωρίς το μυστήριο αυτό είναι αδύνατον να γνωρίσουμε τον Χριστό.
Στην πραγματικότητα, χωρίς το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, δεν υπάρχει Εκκλησία.
Στον βίο του αγίου Λαζάρου του Γαλησιώτη αναφέρεται μία χαρακτηριστική περίπτωση
από την οποία φαίνεται καθαρά ότι η Θεία Κοινωνία δεν μεταδίδει θάνατο, ακόμη και εάν αναμιχθεί με δηλητήριο.
Πρόκειται για την περίπτωση μιας γυναίκας, πρεσβυτέρας, η οποία έτρωγε πολύ ξύλο και βρίσιμο, χωρίς αιτία, καθημερινά από τον ιερέα – σύζυγό της.
Έχοντας αγανακτήσει και ακολουθώντας τη συμβουλή μιας φίλης της, ετοίμασε ένα δηλητηριασμένο ποτό, για να ξεκάνει τον σύζυγό της.
Αυτό το ποτό το έριξε μέσα στο κανάτι, όπου ο σύζυγός της φύλαγε το νάμα, και περίμενε την κατάλληλη στιγμή για να τον ποτίσει με το δηλητήριο.
Ο άντρας της όμως, χωρίς να το γνωρίζει, πήρε το δηλητηριασμένο ποτό και το χρησιμοποίησε για την τέλεση των αχράντων μυστηρίων.
Όμως το δηλητήριο, με την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος, μεταβλήθηκε σε άγιο αίμα του Χριστού.
Τόσο ο ιερέας, όσο και όσοι μετέλαβαν στην θεία Λειτουργία, όχι μόνο δεν έπαθαν τίποτε, αλλά αγιάστηκαν.
Όταν η γυναίκα κατάλαβε τί έχει γίνει, έτρεξε με κλάμματα να εξομολογηθεί στον άγιο Λάζαρο Γαλησιώτη, επειδή μόλυνε τα άχραντα μυστήρια.
Εκείνος τότε της απάντησε:
«Γνώριζε, γυναίκα, ότι ούτε τα τίμια δώρα του Χριστού μολύνθηκαν, ούτε και όσοι κοινώνησαν από αυτά.
Γιατί τα σκέπασε το Άγιο Πνεύμα και όλα αγιάστηκαν.
Όμως εσύ δεν είσαι ανεύθυνη από την αμαρτία. Γιατί ο Θεός εξετάζει ποιος είναι ο σκοπός για όλα όσα πράττουμε».
Στο τέλος ο άγιος έπεισε τόσο την γυναίκα, όσο και τον ιερέα σύζυγό της να γίνουν και οι δύο μοναχοί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου